- Antall sider: 390
- Forfatter: Erling Lars Dale
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Fellesskolen
- EAN: 9788202290474
- Kom i salg: 15. sep. 2008
- Utgivelsesår: 2008
- Andre medvirkende: Dale, Erling Lars (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Pedagogikk, Pedagogisk historie, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
Fellesskolen har i dag en stor utfordring. Fra 1960-70 årene har skolen hatt tilpasset opplæring og inkludering av elevene som mål, men den har likevel ikke klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser.
En analyse av fellesskolens historie må til for å få frem den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av. Erling Lars Dale presenterer i denne boken en grunnleggende studie som forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole.
- Kunnskapsregimer i pedagogikk og utdanningsvitenskap369,-På lager
- Utdanningsvitenskap og pedagogikk599,-På lager