Boken gir en innføring i omdømmebygging for organisasjoner. De ulike kapitlene tar for seg temaer som identitet, image, måling av identitet, image og omdømme, kommunikasjonens rolle i omdømmebygging o Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?«Store grupper forbrukere boikotter produkter i protest, og velger klær eller kosmetikk ut fra sympati med produsenten. Organisasjonens omdømme avgjør hvordan omgivelsene stiller seg til den, og påvirker adferd hos konsumenter, jobbsøkere, medier og myndigheter. Bokens tema står helt sentralt i moderne kommunikasjonsteori.»Ole Kristian Lunde, kommunikasjonsdirektør, OrklaEt godt omdømme kan hjelpe en virksomhet gjennom kriser, gi mulighet for å forlange en god pris på et produkt eller en tjeneste og gjøre virksomheten attraktiv for jobbsøkere og investorer. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjø