Kulturforståelse for næringslivet
innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse
- Format: Pocket
- Antall sider: 136
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202317263
- Kom i salg: 11. mai 2010
- Utgivelsesår: 2010
- Andre medvirkende: Lunheim, Rolf (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
I globaliseringens tidsalder innvirker kulturforskjeller på nær sagt alle sider ved forretningsutvikling, organisasjon og ledelse. Kulturforståelse og tverrkulturell ledelse er nøkkelen til suksess på den internasjonale arena.
Global markedsføring krever tilpasning til kundenes kulturelle preferanser. Vellykkede oppkjøp og sammenslåinger forutsetter integrasjon av organisasjonskulturer. Effektive og tilpasningsdyktige organisasjoner bygger på kraften i kulturelt mangfold. Og samfunnsansvar krever kulturinnsikt og evne til kommunikasjon på tvers av sektorer og organisasjonskulturer.