Læreplan

et forskningsperspektiv

Pocket
Bokmål
Læreplan
Læreplan
  • Innbinding: Pocket
  • Antall sider: 241
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Universitetsforlaget
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788215013237
  • Kom i salg: 18. mai 2009
  • Utgivelsesår: 2009
  • Andre medvirkende: Dale, Erling Lars (red)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Pensumplanlegging og -utvikling
Se flere produktegenskaper
499,-

Hent i butikk

Sjekk beholdning i din bokhandel.

Reserver, vent på SMS og hent om en time.

Kjøp på nett

Tomt på Nettlager. Sjekk klikk og hent
Læreplanen er et av de viktigste dokumentene i samfunnet. De siste årene har det skjedd en rekke endringer i læreplansammenheng, blant annet da Kunnskapsløftet ble innført i 2006. Denne boka ser på ulike perspektiver ved læreplanen, sett fra forskeres ståsted.
Skolen er en viktig samfunnsinstitusjon der offentlige, politiske og private interesser spiller inn. Mange ønsker å få mer ut av skolen, og det pågår stadig debatter om hva som skal være skolens oppgaver og innhold. Utdanningsreformer kan sies å være svaret på de forventningene som utspiller seg på nasjonalt plan. Læreplaner og vurderingssystemer er midler for endring og fornyelse.

Forskerne som har bidratt, skriver blant annet om hva som skjer ved implementeringen av en ny læreplan, om mangfold og inkludering, om velferdsretten og minstestandarder, om styring og vurderingssystemer, om utvikling av profesjonell kompetanse og om hva studier av læreplaner kan vise.

Boka er skrevet for lærerstudenter og pedagogikkstudenter. Den vil også være til stor nytte for forskere og ansatte i skole- og oppvekstsektoren.

Boka har bidrag fra flere dyktige forskere ved Universitetet i Oslo: Eyvind Elstad og Kirsten Sivesind fra Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Britt Ulstrup Engelsen, Finn R. Hjardemaal og Berit Karseth fra Pedagogisk forskningsinstitutt, og Ivar Morken fra Institutt for spesialpedagogikk.



Boken henvender seg til et publikum som er interessert i læreplanforskning - og det burde være riktig stort når man ser hvordan de ulike kapitlene framstiller læreplanteorienes ulike dimensjoner. Når denne leseren blir animert og engasjert, er det fordi forfatterne skriver godt og argumenterer overbevisende. Det gis spennende og fengende karakteristikker. Yngve Nordkvelle, Norsk Pedagogisk Tidsskrift 1/2010)
×

Finn butikken du ønsker å hente i:

Loading...
Vis nærmeste bokhandel til min posisjon

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.

×

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.

Butikker i

Vis nærmeste bokhandel til min posisjon
Ikke på lager:
Tilbake ×

Hent i bokhandel

Loading...

Adresse

Åpningstider

Vi holder av varen for deg i 2 virkedager.

×

Takk for din klikk og hent-ordre!

Vi har sendt deg en e-post med oversikt over hva du har bestilt. Du vil motta en SMS fra oss når vi har holdt av varen – normalt innen 1 time i åpningstiden. Varen må hentes innen to virkedager.

Adresse:

By:

Postnummer:

Telefonnummer:

Åpningstider:

×

Butikker nærmest din lokasjon:

Loading...

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.