Strategier for læring
om selvregulering, vurdering og god undervisning
- Innbinding: Pocket
- Antall sider: 176
- Forfatter: Therese Nerheim Hopfenbeck
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Universitetsforlaget
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215013732
- Kom i salg: 5. mar. 2014
- Utgivelsesår: 2014
- Andre medvirkende: Hopfenbeck, Therese Nerheim (for)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
Denne boka viser hvordan læreren kan hjelpe eleven til selvregulering, og forfatteren hevder at dette er noe av det viktigste skolen kan arbeide med. Her støtter hun seg blant annet på forskningen til The Assessment Reform Group ved Oxford i England og John Hatties metastudie.
Boka er først og fremst skrevet for grunnskolelærerstudenter på 5.-10. trinn, men den egner seg også for lærere og skoleledere som arbeider aktivt med vurdering for læring i skolen.