- Innbinding: Pocket
- Antall sider: 431
- Forfatter: Gregory Yates, John Hattie
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Synlig læring
- EAN: 9788202443078
- Kom i salg: 10. jun. 2014
- Utgivelsesår: 2014
- Tittel på originalspråk: Visible learning and the science of how we learn
- Andre medvirkende: Hattie, John (for) ; Yates, Gregory (for) ; Goveia, Ingvill Christina (ove)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Pedagogisk psykologi
John Hattie er professor og direktør ved Melbourne Education Research Institute på University of Melbourne, Australia, og visedirektør ved Science of Learning Research Centre. Han er forfatter av Synlig læring og Synlig læring – for lærere, som begge ble utgitt på norsk i 2013, og er medredaktør (sammen med Eric Anderman) for International Guide to Student Achievement, som også utgis av Routledge forlag.
Gregory C.R. Yates er seniorforeleser i utdanningsfag ved University of South Australia. Han sitter i redaksjonsrådet for tidsskriftet Educational Psychology og har bidratt med en rekke rapporter innenfor kognitiv informasjonsbearbeiding og sosial læringsteori.
Kilde: bokelskere.no. Terningkast 5 og 6 er slått sammen til 5 stjerner. Se lesernes omtaler av denne boka.