Markedsføring og ledelse 2

Markedsføring og ledelse 2
Markedsføring og ledelse 2
  • Forfattere: Per E. Nørgaard , Bengt E. Olsen
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 331
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
  • EAN: 9788202258504
  • Kom i salg: 23. jun. 2008
  • Utgivelsesår: 2008
  • Andre medvirkende: Nørgaard, Per E. (for) ; Olsen, Bengt E. (for)
  • Utgave nr.: 2
  • Emnekategori: Læremidler
Se flere produktegenskaper
680,-

Format

Kjøp på nett

Tomt på Nettlager. Sjekk klikk og hent
Fem hovedområder

Mål, strategier og markedsplanlegging utdyper hvordan en organisasjon formulerer sin visjon og forretningsidé, og hvilke mål og langsiktige strategier den kan velge. Markedsplanen er sentral og danner grunnlaget for det videre markedsføringsarbeidet.
Situasjonsanalyse og markedsinformasjon beskriver hvordan man skal gjennomføre en markedsundersøkelse, og som del av den, en konkurrentanalyse. Sentralt her er analyse og tolking av innhentede data og vurdering av feilkilder og etiske problemstillinger.
Konkurransemidlene tar for seg produktet ved spesielt å drøfte merkevarebygging og merkevarers betydning for posisjonering. Ulike prisstrategier, distribusjonsstrategier og kommunikasjonsstrategier utdypes. En konkret kampanjeplan for et produkt gjennomgås.
Personalutvikling og ledelse gjør rede for personalets og ledelsens rolle i en organisasjon, hvordan motivere og utvikle personalet (internmarkedsføring).
Etikk og samfunnsansvar drøfter organisasjoners samfunnsansvar ut fra etisk og forretningsmessig perspektiv og ser på sammenhengen mellom organisasjoners samfunnsansvar og omdømme.