Norsk mediehistorie

Pocket
Bokmål
5 stars
5 av 5 stjerner (3)
Norsk mediehistorie
Norsk mediehistorie
  • Innbinding: Pocket
  • Antall sider: 471
  • Forfatter: Hans Fredrik Dahl, Henrik G. Bastiansen
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Universitetsforlaget
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788215031989
  • Kom i salg: 9. okt. 2019
  • Utgivelsesår: 2019
  • Andre medvirkende: Bastiansen, Henrik G. (for) ; Dahl, Hans Fredrik (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Medievitenskap
Se flere produktegenskaper
499,-

Format

Hent i butikk

Sjekk beholdning i din bokhandel.

Reserver, vent på SMS og hent om en time.

Kjøp på nett

Sendes innen 1-2 virkedager

*Gjelder fagbøker for høyskole/universitet. Ikke bøker utgitt i 2020/2021. Gjelder t.o.m. 15. februar.

For å få medlemspris:

– Legg varen i handlekurv.

– I handlekurven velger du om du er eller vil bli medlem, og få medlemspris.

Hvorfor skal vi lese mediehistorie? Å forstå den tiden vi lever i, innebærer å forstå hvordan fortidens mennesker kommuniserte. Dagens medier, teknologi og symboler har konkurrert med og bygger på tidligere uttrykk - i stil, form og konkurranse.

«Norsk mediehistorie» begynner med vikingtidens steinhogging før den kort tar oss gjennom boktrykkerkunsten og eneveldes sensur, inntil mediesamfunnet slår ut i full, politisk blomst i 1814. På Eidsvoll fikk vi valgfrihet for noen, trykkefrihet for nesten alle, og en fullverdig opposisjonell journalistikk. Norge ble et mediesamfunn med vekst i aviser og stadig nye lokale kanaler. Fotografiet kom, deretter grammofonen, så filmen, radioen og fjernsynet, og til sist internett med alle sine muligheter. Vi fikk romaner, tegneserier og show i radio og tv, blogger, byråer og delinger slik vi kjenner dem i dag. Vi fikk kort sagt hele den vidunderlige nye verden der alle snakker med alle, der de ansvarlige kommer med sine argumenter like fullt som nettrollene med sitt raseri. Henrik Bastiansen og Hans Fredrik Dahl tar oss med gjennom denne merkelige historien om landets vei fra fattig provins til yrende rikt mediesamfunn.

3. utgave av «Norsk mediehistorie» er revidert og ajourført, og rommer et nytt, fyldig kapittel om internett og digitale medier. Resultatet er en bok til glede for alle som vil forstå fortidens og nåtidens medier med deres aktører og stjerner - fra Marcus Thrane til skuespillerne i Skam. Dette er en bok for studenter, personer og familier landet rundt som med sitt vitebegjær og sin lattertrang har bestemt mye av utviklingen i medienes mentalitet.
5 stars
5 av 5 stjerner (3) 5 0 5 3
5 stars
67%
4 stars
33%
3 stars
0%
2 stars
0%
1 stars
0%

Kilde: bokelskere.no. Terningkast 5 og 6 er slått sammen til 5 stjerner. Se lesernes omtaler av denne boka.

×

Finn butikken du ønsker å hente i:

Loading...
Vis nærmeste bokhandel til min posisjon

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.

×

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.

Butikker i

Vis nærmeste bokhandel til min posisjon
Ikke på lager:
Tilbake ×

Hent i bokhandel

Loading...

Adresse

Åpningstider

Vi holder av varen for deg i 2 virkedager.

×

Takk for din klikk og hent-ordre!

Vi har sendt deg en e-post med oversikt over hva du har bestilt. Du vil motta en SMS fra oss når vi har holdt av varen – normalt innen 1 time i åpningstiden. Varen må hentes innen to virkedager.

Adresse:

By:

Postnummer:

Telefonnummer:

Åpningstider:

×

Butikker nærmest din lokasjon:

Loading...

Varen er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre bokhandler.