Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser

2012, Pocket, Svensk

559,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Inspirerende bidrag til koblinger mellom erfaring og teori innenfor norskdidaktikken!
Når man arbeider med et mangfold av tekster, og med lesing og skriving blant elever og studenter, ser man stadig behov for nye begreper og for teorier som gjør det mulig å se tekster og tekstproduksjon i nye sammenhenger.

På mange måter kan man se denne boken som en verktøykasse: Den inneholder ulike teorier og begreper man kan bruke til å tenke med, til å utvide egne faglige perspektiver og til å åpne opp tekster for nye lesninger og tolkninger.

En sentral målgruppe for boka er studenter i morsmålsdidaktikk, fra grunnutdanning til masternivå, men også andre som er interessert i tekstarbeid - både lærere og forskere.

Forfattergruppen består av en rekke sentrale forskere og lærerer innenfor morsmålsfag og pedagogikk. De fleste bidragene kommer fra Norge og Norden, men også forskere fra Storbritannia og USA er representert.

Boka er redigert av Synnøve Matre, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle og Randi Solheim, som alle er tilknyttet lærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Matre, Synnøve (red) ; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard (red) ; Solheim, Randi (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Svensk
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    254
  • Emnekategori

    Lærerutdanning, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Kom i salg

    9. nov. 2012
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215020440

Kundeanmeldelser

Frakt og levering