Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Nytt på nett og brett - journalistikk i forandring

2012, Pocket, Norsk Nynorsk

399,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Journalistikken forandres. Den engasjerer og irriterer, men forsvinner ikke. Tvert i mot. Tilgangen til nyheter og journalistikk er lettere og mer allestedsnærværende enn noen gang. Samtidig rystes journalistikken i sine grunnvoller. Konkurransen med internasjonale aktører skjerpes, etablerte inntektskilder forvitrer, og publikums krav om åpenhet og innsyn ledsages av et ønske om medvirkning i journalistiske prosesser.

De journalistiske nyorienteringene vi møter i denne boken er økonomiske, teknologiske og praktiske. Det dreier seg om nytt på nett og brett, om forretningsmodeller, om eksperimenter på nye formidlingsplattformer og om diverse forsøk på å knytte allianser mellom medier og brukere. Hvem og hva finner et fotfeste i folks mobile mediehverdag? Og går endringene på bekostning av en samlende offentlighet?

Forfatterne diskuterer blant annet ideologi, mediekritikk og journalistikk i det flerkulturelle samfunnet. De tar også for seg endring i ulike sjangere, uttrykksformer og formater og undersøker hvordan journalistikken inngår i stadig nye sammenhenger.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Eide, Martin (red) ; Larsen, Leif Ove (red) ; Sjøvaag, Helle (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Nynorsk
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    326
  • Emnekategori

    digitale medier og samfunn, Medievitenskap: Internett
  • Kom i salg

    12. okt. 2012
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215020747

Kundeanmeldelser

Frakt og levering