Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Lesing, lekser og læring - tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen

2014, Pocket, Norsk Bokmål

499,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre.
Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon.

Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen.

Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole.

Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Aamotsbakken, Bente (for) ; Askeland, Norunn (for) ; Laugerud, Stein (for)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2014
  • Antall sider

    120
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Kom i salg

    28. mai 2014
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215021720

Kundeanmeldelser

Frakt og levering