Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Metodebok for kreative fag

2017, Pocket, Norsk Bokmål

449,-

På nettlager - sendes innen 1-3 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Når vi hører «vitenskapelige metoder» tenker vi gjerne på statistikk, intervjuer, observasjon og tekstanalyse. Men metode er mer enn det.
«Sjelden har jeg sett så mye relevant stoff i én og samme bok»
Anne Bjørkvik, førsteamanuensis Universitetet i Agder

«Metodebok for kreative fag» tar for seg de mest brukte kvantitative og kvalitative metodene, men også metoder for kunstnerisk utviklingsarbeid, og mer «praktiske metoder». Den ser særlig på forskningsproduktene fra de kreative fagene: artefakter, miljø, estetisk kunnskap og kreativitet, og de spesielle forskningsutfordringene som finnes i fag som markedsføring, strategisk kommunikasjon og PR, spill- og apputvikling, TV og film, musikk, scenekunst, visuell kunst, design, samt prosjektledelse innen kunst og kreativ næring.

Bidragsyterne er alle eksperter med lang erfaring fra disse fagfeltene. De har lagt vekt på tidsaktuelle eksempler og praktiske råd. Ikke minst tar de opp hvordan man best kan knytte teori og metode til egne empiriske funn - noe som ofte er det studentene synes er vanskeligst!

En rikholdig verktøykasse studentene kan gå til når de trenger innsikt, praktiske råd og inspirasjon. Boka vil være nyttig for alle som ønsker en praktisk innføring til metodearbeid.

Bidragsytere: Unn Conradi Andersen, Sturla Bakke, Asle Fagerstrøm, Tor-Morten Grønli, Moutaz Haddara, Trond Høiås, Faltin Karlsen, Arne H. Krumsvik, Anders Olof Larsson, Vesma Kontere McQuillan, Audun Molde, Hans Erik Næss, Lene Pettersen, Knut H. Rolland, Margaret Rynning, Liv Sandvik, Chamilla Natasha M. Skjelstad, Synne Skjulstad, Lars Sydnes, Didrik Telle-Wernersen.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Næss, Hans Erik (red) ; Pettersen, Lene (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2017
  • Antall sider

    243
  • Emnekategori

    Forskningsmetoder: generelt, Kunst og kultur: generelle emner
  • Kom i salg

    3. mars 2017
  • Utgave nr.

    2
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215027005

Kundeanmeldelser

Frakt og levering