Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Digital teknologi for læring og undervisning i skolen

2022, Pocket, Norsk Bokmål

459,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Elevaktive undervisnings- og læringsformer står sentralt i den nye læreplanen (LK20), og teknologi er ett sentralt utgangspunkt for nye tilnærminger til undervisning og læring. Arbeid med fagspesifikk kompetanse, kompetanse i å lære, kompetanse i å utforske og skape, og kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta, er alle områder som må inkluderes i en pedagogisk og didaktisk tenkning rundt bruk av digital teknologi i skolen. Med dette er antologiens overordnede mål å styrke den profesjonsfaglige digitale kompetansen hos lærerstudenter ved lærerutdanningen, og å styrke digital kompetanse i de profesjonelle felleskapene i skolen.

Intensjonen er å gi utdanningsfeltet flere perspektiver på og kunnskap om hvordan bruk av digital teknologi i en pedagogisk undervisningspraksis, kan foregå. Forfatterne gir et bredt innblikk i aktuell forskning på feltet. Både i lys av dagens praksis i skolene og ut ifra en historisk sammenheng, og hvordan situasjonen for bruk av digital teknologi i ulike læreprosesser har utviklet seg. I tillegg presenterer forfatterne flere teoretiske innganger til teknologibruk i og utenfor skolen.
Målgruppe for boken er studenter i pedagogikk og lærerutdanning, lærere og skoleledere i skolen og forskere på IKT feltet.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Letnes, Mari-Ann (red) ; Røkenes, Fredrik Mørk (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2022
  • Antall sider

    334
  • Emnekategori

    dataassistert læring, Lærerutdanning, Undervisningsutstyr og teknologi
  • Kom i salg

    22. juni 2022
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215053974

Kundeanmeldelser

Frakt og levering