Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

En forskningsbasert skole? - forskningens plass i lærerutdanning og skole

2024, Pocket, Norsk Bokmål

529,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

De seneste årene har forskningens rolle i skole og lærerutdanning stadig oftere blitt diskutert, av forskere, politikere og lærerprofesjonen selv. I slike diskusjoner hevdes det ulike synspunkter på hva kunnskapsgrunnlaget for skolen og lærerutdanningen bør være. Selv om det er enighet om at det er en sammenheng mellom forskning og profesjonsutøvelse, blir det fort mer kontroversielt når vi skal spesifisere akkurat hva denne sammenhengen består i.

Hvilken rolle spiller forskning i lærernes daglige arbeid? Hvilken rolle bør forskning ha i lærernes arbeid? Hvilke typer forskning bør lærere støtte seg til, og hvilken rolle spiller forskning faktisk, sammenlignet med andre kunnskapsressurser? I denne boken presenterer vi noen av de viktigste linjene i disse diskusjonene, og vi gir både empiriske og analytiske bidrag til å forstå forholdet mellom forskning og læreres arbeid på nye måter.
Bokens kapitler tar for seg temaer som er høyaktuelle for studenter og lærere i lærerutdanningene og for dem som arbeider med kunnskaps innhold og forskning i lærerutdanning.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Bøyum, Steinar (red) ; Caspersen, Joakim (red) ; Mausethagen, Sølvi (red) ; Prøitz, Tine Sophie (red) ; Thue, Fredrik W. (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2024
  • Antall sider

    307
  • Emnekategori

    Skoler
  • Kom i salg

    23. feb. 2024
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215065557

Kundeanmeldelser

Frakt og levering