Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Framgang, men langt fram - norske elevers prestasjoner i matematikk og naturfag i TIMSS 2011

2012, Pocket, Norsk Bokmål

279,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse som måler kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag hos elever på 4. og 8. trinn. Norske elever hadde en markant nedgang i faglige prestasjoner fra 1995 til 2003. Etter 2003 har detvært en bedring i prestasjonene for norske elever i begge fag og på begge trinn. Samtidig framstår noen områder, som algebra i matematikk og fysikk i naturfag, som områder hvor norske elever presterer svakt. Denne rapporten legger vekt på å diskutere de norske resultatene både i et nordisk perspektiv og i et mer internasjonalt perspektiv. I denne rapporten står betydningen av skolenes læringsmiljø for elevenes prestasjoner i sentrum. Forfatterne er alle ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Aslaksen, Helmer (for) ; Borge, Inger Christin (for) ; Grønmo, Liv Sissel (for) ; Hole, Arne (for) ; Nilsen, Trude (for) ; Onstad, Torgeir (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    138
  • Emnekategori

    Barneskoler og ungdomsskoler, Studie- og læringsferdigheter: generelt
  • Kom i salg

    12. des. 2012
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • EAN

    9788232101870

Kundeanmeldelser

Frakt og levering