Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Medieskapt - medier i informasjons- og kommunikasjonssamfunnet

2015, Pocket, Norsk Bokmål

639,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Vi lever i et stadig mer medieskapt samfunn. Mediene bidrar til å sette dagsorden for den offentlige debatten, og de skaper forståelsesrammer som påvirker vår måte å se verden på. Samtidig er mediebruken i endring, og Internett og sosiale medier blir stadig viktigere for mange. Denne boken behandler en rekke temaer og utfordringer knyttet til dette. Den økte bruken av Internett og sosiale medier har gitt mange mulighet til å ytre seg, kommunisere og få tilgang på informasjon. Samtidig åpner denne medieutviklingen for at både individer, foretak og stater kan profittere på å overvåke trafikken. Profesjonsutøvere på mediefeltet må ha et reflektert forhold til etikk og samfunnsansvar. Med nye trusselbilder øker behovet for omfattende sikkerhets- og kontrollsystemer, men slike tiltak kan komme i strid med demokrati og menneskerettigheter. Dette er blant temaene som tas opp i denne boken. Den gir en oversikt over mediefeltet, eierskapsforhold, lovgivning, kommunikasjonsbransjen, bedrifters mediehåndtering og mediestrategier, krisekommunikasjon, helsekommunikasjon m.m. Boken presenterer forskning på sentrale områder, og har samtidig en praktisk tilnærming. Den retter seg mot studenter i mediefag, økonomi- og administrasjonsfag, helsefag og kulturfag, og vil også være nyttig for yrkesutøvere som trenger økt innsikt i mediefeltets realiteter og virkemåter. Robert W. Vaagan (f. 1953) er dr.philos. fra Universitetet i Oslo (1999) med en avhandling om russisk litteraturkritikk og journalistikk. Han er førsteamanuensis ved Institutt for journalistikk og mediefag, Høgskolen i Oslo og Akershus.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Vaagan, Robert W. (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2015
  • Antall sider

    352
  • Emnekategori

    Kommunikasjonsstudier, Medievitenskap
  • Kom i salg

    5. feb. 2015
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788232103522

Kundeanmeldelser

Frakt og levering