Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Metodebok for mediefag

2013, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Helland, Knut (for) ; Knapskog, Karl (for) ; Larsen, Leif Ove (for) ; Moe, Hallvard (for) ; Østbye, Helge (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2013
  • Antall sider

    319
  • Emnekategori

    Forskningsmetoder: generelt, Medievitenskap
  • Kom i salg

    25. juli 2013
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245014556

Kundeanmeldelser

Frakt og levering