Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Markedsføringsrett i et nøtteskall

2024, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven.
Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt.
Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Grandal, Morten (for) ; Haug, Frode Elton (for)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Tittel på originalspråk

    Grandal/Haug - Markedsføringsrett i et nøtteskall 3.utgave EBOK
  • Utgivelsesår

    2024
  • Antall sider

    307
  • Serienavn

    Nøtteskallserien
  • Emnekategori

    Markedsrett
  • Kom i salg

    6. feb. 2024
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205600126

Kundeanmeldelser

Frakt og levering