Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Markedsrett - innføring i markedsførings-, konkurranse- og immaterialrett

2021, Innbundet, Norsk Bokmål

589,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Markedsretten omfatter i praksis tre hovedrettsområder: konkurranseretten, reglene om illojal konkurranse og immaterialretten. I denne boken knytter forfatterne de ulike rettsområdene sammen på en pedagogisk måte og viser hvordan markedsretten gjør seg gjeldende.

På hvilke måter kan en bedrift som har lagt ned store ressurser i produktutvikling og markedsføring, skjerme sine investeringer? I hvilken grad kan bedriften forhindre konkurrerende virksomheter fra å selge og markedsføre de samme eller liknende produkter uten å bære tilsvarende kostnader? Hvordan kan bedriften beskytte eget navn og produktnavn og andre kjennetegn slik at kundene kjenner igjen produktene til bedriften? Boken omhandler regler som har betydning for denne type problemstillinger. Den har også en rekke praktiske eksempler og oppgaver og kan brukes som inngangsport til en større fordypning i markedsrettens fagområder.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Irgens-Jensen, Harald (for) ; Rognstad, Ole-Andreas (for) ; Stenvik, Kristina (for) ; Ørstavik, Inger Berg (for) ; Østerud, Eirik (for)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Innbundet
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2021
  • Antall sider

    430
  • Emnekategori

    Konkurranserett og antitrustlovgivning, Markedsrett
  • Kom i salg

    19. feb. 2021
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • EAN

    9788215043289

Kundeanmeldelser

Frakt og levering