Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Markedsføringsloven med kommentarer

2025, E-bok, Norsk Bokmål
E-bok

E-bok. Ingen angrerett. Etter kjøp laster du ned e-boka til lesebrett eller app fra siden Mine e-bøker. Mobil/nettbrett: Last ned til appen du foretrekker, f.eks. iBooks (iPhone/iPad) eller Bluefire (Android).

Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale konkurransehandlinger. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal
  • Format

    E-bok
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2025
  • Emnekategori

    Forvaltningsrett: handel, Rettskilder: lovgivning, Salg og markedsføring
  • Kom i salg

    6. feb. 2025
  • Varenummer

    9788205610767

Kundeanmeldelser

Frakt og levering