Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Varemerkeloven - lov 26. mars 2010 nr. 8 om beskyttelse av varemerker : lovkommentar

2025, Innbundet, Norsk Bokmål

949,-

Fri frakt på nyheter
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Varemerkeloven er et sentralt regelverk på immaterialrettens område. Loven er inndelt i tolv kapitler.

Et varemerke er et navn, en logo eller et annet kjennetegn som brukes for å skille varer og tjenester fra hverandre. Varemerkeloven definerer hva som kan være et varemerke, hvordan retten til et varemerke oppstår, hvordan man kan registrere et varemerke, hvilke vilkår som kreves og hvilke rettigheter et beskyttet varemerke gir innehaveren.

Videre reguleres kollisjonstilfeller mellom varemerker og andre navn, og hvilke sanksjoner det medfører å gjøre inngrep i en annens rett etter loven.

Loven beskriver også hvordan retten kan tapes eller overdras, og hvordan og når den kan opphøre.

Lovkommentaren gir grundige kommentarer til alle bestemmelsene i loven. Boken retter seg mot dommere, jurister og andre som befatter seg med varemerkerett.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Lunde, Tore (for) ; Viken, Monica (for) ; Ørstavik, Inger Berg (for) ; ()
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Innbundet
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2025
  • Antall sider

    384
  • Emnekategori

    Rettskilder: lovgivning, Varemerkerett
  • Kom i salg

    17. feb. 2025
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215046761

Kundeanmeldelser

Frakt og levering