Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Forstå - god kommunikasjon for folk i førstelinjen

2015, Pocket, Norsk Bokmål

339,-

På nettlager - sendes innen 2-5 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

I møter mellom hjelpere og hjelpetrengende mennesker er god kommunikasjon helt nødvendig. Mennesker som har behov for hjelp fra andre, er sårbare. Det er krevende å være avhengig av andre, med alt det innebærer av kontrolltap, frykt og opplevelse av hjelpeløshet. Å gi noen følelsen av å bli møtt og sett handler om å kunne kommunisere. Alle som arbeider som hjelpere, det være seg hjelpe-, støtte- og servicepersonell innen helse- og sosialtjenesten, politiet, fengselsansatte eller NAV-ansatte, bør derfor ha gode kommunikasjonsferdigheter. Forstå gir en kortfattet og praktisk innføring i kommunikasjon for dem som arbeider i førstelinjen. Boken gir også oversikt over de vanligste psykiske helseutfordringene, slik at hjelpepersonell kan være bedre forberedt i møte med hjelpetrengende mennesker. Anne Kristine Bergem er spesialist i psykiatri med lang erfaring fra psykisk helsevern. Hun er utdannet gruppeterapeut og har en videreutdanning i voldsrisikovurdering og -håndtering. For tiden er hun fagrådgiver i BarnsBeste og i Rådet for psykisk helse. Hun har sitt eget foretak innen rådgivning, veiledning og formidling. Bergem har skrevet fagbarnebøkene Pappa'n min er syk i tankene sine og Da pappa fikk kreft, begge på Fagbokforlaget. Hun har også vært bidragsyter i flere bøker.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Bergem, Anne Kristine (for) ; Lohne, Rannveig (ill)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2015
  • Antall sider

    156
  • Emnekategori

    Pasientsikkerhet
  • Kom i salg

    15. apr. 2015
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245015812

Kundeanmeldelser

Frakt og levering