Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Grønn markedsføringsledelse - om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring

2024, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Grønn markedsføringsledelse gir deg en innføring i det konstruktive samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse for å skape merverdier gjennom bærekraft. Boken fronter det grønne skiftet i bedrifter og organisasjoner og utstyrer både ledere og forbrukere med viktige kunnskaper for å ta bærekraftige beslutninger. Boken gir også råd om hvordan grønn ledelse bør unngå fallgruver som allmenningens tragedie, som kan føre til blant annet overturisme, og ugunstig utvelgelse, som kan resultere i grønnvasking. Videre vil leserne få verdifull innsikt i hvordan strategisk posisjonering kan gi bærekraftige resultater gjennom økt betalingsvilje for bærekraftige produkter. Grønn markedsføringsledelse lar leserne utforske hvordan ulike markedsføringsstrategier kan påvirke den delikate balansen mellom marked, miljø og sosialt ansvar og samtidig oppdage konkrete markedsføringsmetoder, analyser, tiltak og beslutninger som kan legge grunnlaget for både lønnsomhet og en mer bærekraftig verden. Arne Nygaard er utdannet siviløkonom (BI), har en dr.oecon.-grad fra NHH og er professor ved Kristiania. Han forsker, underviser, er konsulent og foredragsholder. Nygaard er assisterende redaktør for tidsskriftet Frontiers in Sustainability.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Nygaard, Arne (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2024
  • Antall sider

    234
  • Emnekategori

    Næringslivet og miljøet. «Grønne» tilnærminger til forretninger, Salg og markedsføring
  • Kom i salg

    10. apr. 2024
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245049633

Kundeanmeldelser

Frakt og levering