Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Markedsføringsledelse - et kundesentrisk perspektiv

2024, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-3 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Markedsføringsledelse presenterer grunnprinsippene i faget markedsføringsledelse med vekt på utvikling av en overordnet markedsplan (forretningsplan). Boken gir en grundig beskrivelse av hvilke analyser og vurderinger som ligger bak en god markedsstrategi, samt en beskrivelse av hva en god markedsplan bør inneholde. Markedsføring er både et ledelsesfag og et økonomifag. Boken viser hvordan en bedrift kan skape vekst og synergier gjennom å utvikle og utnytte kundeporteføljen, produktporteføljen og merkevaren. Sentralt i faget er segmentering og posisjonering for å utnytte markedets vekstpotensial maksimalt. Denne utgaven av boken er betydelig revidert og oppdatert. Sammenhengen mellom markedsføringsledelse og strategi er gjort tydeligere hvor markedsmatrisen står sentralt. Med denne blir det tydeligere hvor bedriften skaper sine inntekter og sitt overskudd, og hvordan de strategiske tiltakene styrker dette fremover. I tillegg er den tilhørende regnearkmodellen vesentlig forbedret. Boken passer svært godt som grunnbok i faget markedsføringsledelse på bachelornivå og som veileder for ledere med forretningsansvar. På bokens nettsider tilbys en rekke nyttige verktøy for læring og praktisk anvendelse av fagstoffet som presenteres i boken.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Lanseng, Even J. (for) ; Selnes, Fred (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2024
  • Antall sider

    487
  • Emnekategori

    Salg og markedsføring, Salgs- og markedsføringsledelse
  • Kom i salg

    6. aug. 2024
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245051520

Kundeanmeldelser

Frakt og levering