Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Medieplanlegging

2012, Pocket, Norsk Bokmål

589,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Digitaliseringen av media har gjort medielandskapet mer komplekst og endret både medievaner og forbrukeradferd. Dette er endringer som tvinger frem en mer integrert tilnærming til planlegging av påvirkningstiltak, og som gjør det enda viktigere enn før å ha god forståelse av hvilke valg som har størst betydning for et merkes lønnsomhet. Denne boken handler om de strategiske valgene som har størst betydning for avkastningen av medieinvesteringene: målgruppevalg, budskapsvalg, spredningsvalg og tilrettelegging for kjøperinitiativ. Samtidig gir boken et overblikk over de viktigste mediekanalene, deres styrker og svakheter og hvilken rolle kanalene kan fylle i en medieplan. Boken har et helhetlig og lønnsomhetsfundert perspektiv på medie- og kommunikasjonsplanlegging. Et slikt perspektiv synliggjør hvordan tradisjonell massekommunikasjon kan brukes sammen med nyere og mer nettverksorienterte former for kommunikasjon. Bokens hensikt er å gjøre planlegging av påvirkning gjennom nye og gamle medier mer tilgjengelig for kommende og nåværende markedsførere. Til tross for at det hvert år ifølge IRM investeres nærmere 20 mrd. kroner i norske medier (og da er ikke investeringer i butikkommunikasjon medregnet), finnes det i dag forbløffende lite akademisk litteratur om hva som er viktig når det gjelder å forvalte disse investeringene. Denne boken avhjelper dette. Svein Larsen har lang fartstid fra mediebransjen, hvor han tidligere har jobbet i TV3 og Hjemmet Mortensen. De siste fem årene har han vært strategisk direktør i mediebyrået OMD og jobbet med kunder som Orkla, Telenor, Carlsberg, Color Line, Handelshøyskolen BI og Bohus. Mona K. Solvoll er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon, kultur og språk på Handelshøyskolen BI. Hun er ph.d. med doktorgrad fra BI og hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Oslo (cand.philol.). Solvoll foreleser i blant annet markedskommunikasjon, mediestrategi, medieøkonomi og kommunikasjons- og medieteori.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Larsen, Svein (for) ; Solvoll, Mona K. (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    276
  • Emnekategori

    Salg og markedsføring
  • Kom i salg

    16. feb. 2012
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245012439

Kundeanmeldelser

Frakt og levering