Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Merkebygging - utvikling, involvering og strategier

2025, Pocket, Norsk Bokmål

369,-

Trykkes ved bestilling - sendes normalt innen 6 uker
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

En sterk merkevare kan være avgjørende for kunders beslutninger, både forbrukere og bedriftskunder. Merkevarebygging fungerer som et strategisk verktøy for å skille produkter og tjenester i et konkurransepreget marked, og bidrar til å fremme kundelojalitet og tillit. Merkebygging: Utvikling, involvering og strategier er en antologi som utforsker hvordan sterke merkevarer skapes og utvikles i ulike sammenhenger - fra merkevarebygging i oppstartsbedrifter til destinasjoner, flaggskipbutikker og personlig merkevarebygging. Leserne vil få innsikt i hvordan merkevarer kan skille seg ut gjennom en tydelig identitet og verdiforslag, samt hvordan involvering av kunder og interessenter kan skape lojalitet. Temaet om hvordan virksomheter kan samskape verdi med kundene går igjen, og det legges vekt på å tenke smidig i utviklingen av markedsstrategier.


Sentrale temaer i boken er:

· Utvikling av en sterk merkeidentitet

· Kundelojalitet og hvordan bygge varige relasjoner

· Samskaping av verdi med kunder og interessenter

· Smidige metoder i markedsstrategiutvikling

· Innovasjon i merkebygging

· Betydningen av analyse og evaluering i merkevareprosessen


Boken inneholder både empiriske og konseptuelle studier. Forfatterne har bakgrunn fra markedsføring, innovasjon, salg, tjenestedesign, reiseliv og opplevelsesøkonomi. Med bidrag fra XX forfattere gir Merkebygging: Utvikling, involvering og strategier innsikt for både akademikere, studenter og markedsførere som ønsker å lære mer om utviklingen av effektive merkevarestrategier. Boken er redigert av Sarah Joy Lyons-Kokkin, førsteamanuensis i markedsføring, og Ingunn Elvekrok, professor i organisering, ledelse og innovasjon.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Elvekrok, Ingunn (red) ; Lyons-Kokkin, Sarah Joy (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2025
  • Antall sider

    214
  • Emnekategori

    Merker og merkevarebygging
  • Kom i salg

    3. juni 2025
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202877378

Kundeanmeldelser

Frakt og levering