Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Ekspansjon og konsernstrategi - strategi for forretningsutvikling

2015, Pocket, Norsk Bokmål

639,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern.
 
 
Boken tar utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger.Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Jakobsen, Erik W. (for) ; Lien, Lasse B. (for)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2015
  • Antall sider

    237
  • Emnekategori

    Forretningsstrategi
  • Kom i salg

    19. jan. 2015
  • Utgave nr.

    4
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205455917

Kundeanmeldelser

Frakt og levering