Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Medieøkonomi - konflikt og samspill

2014, Pocket, Norsk Bokmål

439,-

  • Sendes fra butikk – En eller flere av våre butikker har varen på lager og kan sende den til deg!
    Vipps-krav sendes fra butikk. Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • På lagerhos 99 butikker

Professor Robert G. Picard beskrev en gang medieøkonomi som et foreldreløst barn. Generell økonomisk teori er selvsagt et av opphavene til fagfeltet, men medieøkonomi er også sterkt påvirket av andre disipliner og perspektiver, som organisasjonsteori, strategi, institusjonell teori, reguleringsteori, entreprenørskap og politisk økonomi.


Medieøkonomi. Konflikt og samspill gir en fremstilling av medieøkonomi med utgangspunkt i et



  • mediepolitisk samfunnsperspektiv - viser hvordan reguleringskrefter påvirker mediene og deres samfunnsrolle

  • industriperspektiv - analyserer medieutviklingen som en industriell prosess

  • markedsperspektiv - diskuterer ulike markedsformer, posisjoneringsstrategier og differensiering

  • bedriftsperspektiv - drøfter innovasjon, entreprenørskap og valg av organisering i mediebedrifter

  • produktperspektiv - analyserer sammenhengene mellom økonomisk logikk og journalistisk hverdagspraksis


I boken bruker forfatterne en rekke analytiske modeller og verktøy for å beskrive, analysere og drøfte sentrale utviklingstrekk i norske nyhetsmedier.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Bang, Tor (red) ; Solvoll, Mona K. (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2014
  • Antall sider

    176
  • Emnekategori

    Spesifikke sektorers økonomi
  • Kom i salg

    3. feb. 2014
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202405748

Kundeanmeldelser

Frakt og levering