Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Åpen eller innadvendt - omdømmebygging for organisasjoner

2009, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?«Store grupper forbrukere boikotter produkter i protest, og velger klær eller kosmetikk ut fra sympati med produsenten. Organisasjonens omdømme avgjør hvordan omgivelsene stiller seg til den, og påvirker adferd hos konsumenter, jobbsøkere, medier og myndigheter. Bokens tema står helt sentralt i moderne kommunikasjonsteori.»Ole Kristian Lunde, kommunikasjonsdirektør, OrklaEt godt omdømme kan hjelpe en virksomhet gjennom kriser, gi mulighet for å forlange en god pris på et produkt eller en tjeneste og gjøre virksomheten attraktiv for jobbsøkere og investorer. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?Nøkkelen ligger i virksomhetens atferd, men også i kommunikasjonen og virksomhetens evne til å etablere gode relasjoner til omverdenen. I denne boken presenteres teorien som bør brukes for å få et godt grep om omdømmearbeidet.Peggy Simcic Brønn er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, hvor hun også er direktør for Senter for virksomhetskommunikasjon. Brønn er.en mye brukt foredragsholder og har redigert flere bøker. Hun er europisk redaktør i Journal of Communication Management samt faglig representant for Reputation Institute i Norge.Øyvind Ihlen er professor i kommunikasjon og ledelse ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Hedmark. Ihlen har publisert fire bøker og over 30 bokkapitler og vitenskapelige artikler, og vunnet internasjonale priser for sin forskning.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Brønn, Peggy Simcic (for) ; Sjøbu, Ane (ove)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2009
  • Antall sider

    287
  • Emnekategori

    Næringsvirksomhet og ledelse
  • Kom i salg

    17. des. 2008
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205352940

Kundeanmeldelser

Frakt og levering