Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Digital forretningsforståelse - fra store data til små biter

2017, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Alle virksomheter har nå digital strategi som en naturlig del av sine planer. Kravene til at ledere på alle nivå i bedriften skal kunne forstå og utvikle en digital strategi, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken gir grunnleggende forståelse for hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering i et strategisk perspektiv, før den går inn på enheter og teknologier som gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg forretningssystemer, før den fortsetter med aktuelle temaer som sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om datasikkerhet og grønn IT. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, BI og på Høgskulen på Vestlandet, der han i dag jobber som førstelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning. De fleste har et bilde av en robot som en maskin i et produksjonslokale, eller en menneskelignende maskin fra populærkulturen. Dette er fysiske roboter, men det fins også virtuelle roboter, som strengt tatt er programvare. Et eksempel på dette er en robot som går gjennom kundedataene i en bedrift, plukker ut de kundene som bedriften holder på å miste etter gitte kjennetegn, og foretar handlinger overfor disse kundene for at de skal forbli kunder.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Heggernes, Tarjei Alvær (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2017
  • Antall sider

    313
  • Emnekategori

    Forretningsstrategi, Informasjonsteknologi: generelle emner
  • Kom i salg

    16. aug. 2017
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245022469

Kundeanmeldelser

Frakt og levering