Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Digital forretningsforståelse - fra store data til små biter

2013, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Denne boka analyserer det digitale rundt oss, og forklarer begrepene og teknologiene som ligger bak. Store data, nettskyen og sosiale medier blir gjennomgått før boka tar for seg det som påvirker og støtter kjernevirksomheten til bedrifter: forretningssystemene. Bruksområder og oppbygning gjennomgås, og deretter tar boka et lite dykk ned i de tekniske aspektene ved teknologien og enhetene som får det digitale til å fungere. Så løftes blikket til det strategiske nivået og hvordan digitalisert informasjon, og mulighetene som moderne teknologi gir, kan hjelpe virksomheter til å oppnå konkurransefortrinn. Målet med boka er å gi bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Den passer blant annet for økonomi- og samfunnsfaglige studier, teknologistudier og praktikere som ønsker et bedre grep på hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og IS på høyskolenivå blant annet på NITH, BI og på Høgskolen i Bergen, der han i dag jobber som høgskolelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier og e-handel. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Heggernes, Tarjei Alvær (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2013
  • Antall sider

    269
  • Emnekategori

    Forretningsstrategi, Informasjonsteknologi: generelle emner
  • Kom i salg

    8. aug. 2013
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245013597

Kundeanmeldelser

Frakt og levering