Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Entreprenørskap og innovasjonsledelse

2018, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Entreprenørskap og innovasjonsledelse gir en effektiv innføring i de utfordringer og muligheter man møter som entreprenør. Boka er praktisk innrettet, bruker mange eksempler og gir leseren oppgaver å løse. Den er en nyttig støttespiller for studenter som ønsker å starte ny virksomhet, enten i form av studentbedrift eller ordinær bedrift. Studenter som arbeider med nyskapingsprosjekter får med seg erfaring som kommer til nytte om de får jobb i etablerte bedrifter og organisasjoner. Både privat og offentlig virksomhet møter i dag krav om omstilling og nyskaping.


Bokas første del er en detaljert veiledning i hvordan man kan utvikle og lede et nyskapingsprosjekt. Gjennom eksempler og korte veiledninger får leseren praktiske råd for bedre å forstå og beherske prosessene. Andre del handler om entreprenøren, nettverket rundt denne og om entreprenørskap som samfunnsfenomen. Kapitlene gir innblikk i spørsmål som opptar forskere, politikere og andre samfunnsengasjerte.


Entreprenørskap og innovasjonsledelse egner seg godt som innføringsbok på et gradsstudium eller som kjernepensum på et enkeltkurs. De som arbeider i veiledningstjenesten, i finanssektoren og andre som har behov for å forstå entreprenørene og de utfordringer disse møter, vil også ha stor nytte av den.


I denne 3. utgaven av boka er det lagt større vekt på å belyse ulike strategier og prosesser i nyskapingsarbeidet. En god del av stoffet er omarbeidet i forhold til tidligere utgaver, og tabeller og faktainformasjon er ajourført så godt det har latt seg gjøre.


Entreprenørskap og innovasjonsledelse



  • retter søkelyset mot alle sider av nyskapingsprosessen, fra idé til levedyktig virksomhet

  • framhever viktigheten av teamarbeid og nettverk

  • beskriver de viktigste samfunnsmessige rammebetingelser for nyskaping

  • legger vekt på at ledelse og beslutningstaking ved nyskaping kjennetegnes av stor risiko og tvetydighet

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Hovland, Nils Per (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2018
  • Antall sider

    227
  • Emnekategori

    Entreprenørskap, Innovasjon i næringslivet
  • Kom i salg

    4. juni 2018
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202550547

Kundeanmeldelser

Frakt og levering