Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Ledelse av forsyningskjeder - et logistikk- og markedsføringsperspektiv

2018, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Det er tette bånd mellom fagene logistikk og markedsføring, og denne boka viser hvordan disse fagområdene henger sammen og utfyller hverandre. Enkelt sagt forklarer logistikksiden den fysiske flyten av varene og hvordan varestrømmene foregår, mens markedsføringsdelen viser hvordan kjedene er bygget opp. Ledelse av forsyningskjeder gir en bred innføring i modeller og prosedyrer for hvordan produkter flyttes, lagres og distribueres, samt i prinsippene for hvordan kjedene bør bygges opp. Begrepet forsyningskjede har sin rot i logistikkfaget. I markedsføring har en i lang tid analysert distribusjonskanaler som etter hvert i økende grad er blitt kalt markedsføringskanaler. Logistikkperspektivet konsentrerer seg om vareflyt og prosesser, mens man i markedsføring har vært mest opptatt av den institusjonelle organiseringen og styringen. Større dynamikk i markedene kombinert med kortere livssyklus for produkter gjør at forsyningskjedene raskt må tilpasse seg endringer. Økt globalisering, internasjonal konkurranse og netthandel øker kjedenes kompleksitet. Denne boka betrakter fenomenet forsyningskjeder fra forskjellige faglige innfallsvinkler. Det kan gi både større innsikt og bedre forståelse. Førstelektor Eirill Bø og professor emeritus Geir Gripsrud er tilknyttet Handelshøyskolen BI, og professor Arne Nygaard er tilknyttet Høyskolen Kristiania.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Bø, Eirill (for) ; Gripsrud, Geir (for) ; Nygaard, Arne (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2018
  • Antall sider

    310
  • Emnekategori

    Distribusjons- og logistikkledelse
  • Kom i salg

    7. aug. 2018
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245022513

Kundeanmeldelser

Frakt og levering