Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Organisasjonsidentitet

2014, Pocket, Norsk Bokmål

519,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Organisasjonsidentitet gir en oversikt over eksisterende forskning og teori på feltet, og knytter dette sammen med empiriske eksempler til andre organisasjonsfenomener. Hva skjer med medarbeidernes organisasjonsidentitet ved oppkjøp og fusjoner? I hvilken grad er det viktig å ta hensyn til de ansattes opplevelse av organisasjonsidentitet for å få til en vellykket integrasjonsprosess?
Organisasjonsidentitet handler om «hvem vi er som organisasjon». I bokens første del beskrives i korte trekk:

Hva organisasjonsidentitet er
Hvordan organisasjonsidentitet utvikles
I hvilken grad, og hvordan, organisasjonsidentitet endres

Spørsmålet om «hvem vi er som organisasjon» har mange konsekvenser for strategi, endring og ytelse i virksomheten. Andre del av boken tar for seg hvordan organisasjonsidentitet henger sammen med virksomheters strategiutvikling og -endring, oppkjøp og fusjoner og internasjonalisering.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Colman, Helene Loe (for) ; Olsen, Ove (ill)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2014
  • Antall sider

    164
  • Emnekategori

    Organisasjonsteori, Sosiologi: arbeid og arbeidskraft
  • Kom i salg

    27. nov. 2014
  • Utgave nr.

    3
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202394776

Kundeanmeldelser

Frakt og levering