Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Barnehagens læringsliv - kritiske perspektiver

2010, Pocket, Norsk Bokmål

439,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Barnehagen har fått sin rettmessige status som en del av barns utdanning. Dette gir både muligheter og utfordringer. Læring er mer enn opplæring, og utdanning er mer enn undervisning. I barnehagen skal barn lære, leke og leve sine liv. Her blir barn tenkt, snakket og handlet fram. Det er all grunn til å fokusere på læringsliv i barnehagen. Fornyelse og utvikling er sentralt i barnehagesammenheng. Er det også noe i barnehagens tradisjon som er verneverdig? Arbeidet i barnehagen skal vurderes og dokumenteres. Hvem eier definisjonsmakten på barnehageområdet? Siktemålet med boka er å løfte fram barnehagens rolle og oppgave i møte med barn, barndommer og samfunnet for øvrig. Forfatterne oppfordrer til kritisk refleksjon over muligheter og utfordringer i barns læringsliv i barnehager, over politiske krav om medvirkning, likestilling, kulturelt mangfold, sosial utjevning, og samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole. Bokas målgruppe er studenter i førskolelærerutdanningen og alle som arbeider i og med barnehager i Norge. Hilde Dehnæs Hogsnes er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. Mona-Lisa Angell er redaktør for fagtidskriftet Barnehagefolk og magasinet Verktøykassa. Solveig Nordtømme er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Angell, Mona-Lisa (for) ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (for) ; Nordtømme, Solveig (for) ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (red)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2010
  • Antall sider

    194
  • Emnekategori

    Førskoler og barnehager
  • Kom i salg

    2. sep. 2010
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245008036

Kundeanmeldelser

Frakt og levering