Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Å utvikle en lærende skole - aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis

2009, Pocket, Norsk Bokmål

469,-

På nettlager - sendes innen 2-4 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk

Å utvikle en lærende skole – Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis er skrevet på grunnlag av et toårig aksjonsforsknings- og aksjonslæringsprosjekt ved Lade skole i Trondheim. Boken innledes med et kapittel om aksjonsforskning. I de fi re neste kapitlene løftes ulike områder som lærerne ønsket å utvikle, frem. Dette er områder som mappevurdering, vurderingsdialoger, tilpasset opplæring og klasseledelse, læreres læring, skriving som grunnleggende ferdighet og varierte arbeidsmetoder med fokus på læringsstrategier. De to siste kapitlene retter oppmerksomheten mot hvordan kunnskapsdeling skjer på skolen, og hvilken betydning denne delingen har for utviklingen av konkret praksis.


Boken tar opp sentrale temaer som skolene skal arbeide med ut fra intensjonene i Læreplan for Kunnskapsløftet (2006), og viser i konkrete praksiseksempler hvordan aksjonslæring kan være en god metode for utviklingsarbeid. Videre synliggjøres hvordan lærere kan ha nytte av aksjonslæring og aksjonsforskning.


Boken retter seg blant annet mot lærere, skoleledere og studenter og forskere.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Postholm, May Britt (red) ; Steen-Olsen, Tove (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2009
  • Antall sider

    143
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Kom i salg

    4. sep. 2009
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788276347876

Kundeanmeldelser

Frakt og levering