Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Aksjonslæring - forskende partnerskap i skolen : motoren i det nye læringsløftet

2006, Pocket, Norsk Bokmål

619,-

På nettlager - sendes innen 2-4 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Et hovedtema i norsk skole i dag er det nye Kunnskapsløftet. Denne boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i dette løftet, som forfatteren foretrekker å kalle læringsløftet.


Den første utgaven av Aksjonslæring kom i 1999. I de sju årene som har gått siden, har aksjonslæring satt konkrete spor i det nordiske læringslandskapet. Fra å være noe forholdsvis nytt og ukjent, har en rekke prosjekter og utdanningsforløp med aksjonslæring og aksjonsforskning som identitetsmerker etter hvert blitt gjennomført.


Denne utgaven er supplert med konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekter. Erfaringene sentreres blant annet rundt disse spørsmålene: Hvordan har aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap påvirket kompetanse og yrkesutøvelse? På hvilken måte bidrar aksjonslæringsopplegg til at skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes? Hva har vi lært om aksjonslæringens muligheter for skoleutvikling i løpet av disse sju årene? På bakgrunn av de gode erfaringene er undertittelen på boka mer en påstand enn et spørsmål: Aksjonslæring er en hovedmotor i det nye norske kunnskaps- og læringsløftet i skolen.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Tiller, Tom (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2006
  • Antall sider

    188
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Nivå

    Voksen
  • EAN

    9788276346985

Kundeanmeldelser

Frakt og levering