Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Det ble ufarlig å tegne et hus - hvordan kan læremidler for et datategneprogram utformes for å fremme læring? : hva fremmer læring? :

2009, Spiral, Norsk Bokmål

290,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Problemstilling: Hvordan kan læremidler for et data-tegneprogram utformes for å fremme læring? - Hva fremmer læring? - Hva hemmer læring? Forfatteren er tegnelærer på Fagskolen i Oslo. Et behov for lærebøker som raskt kan gi studentene kompetanse i datategneprogrammet ArchiCAD, har ført til laging av egne opplæringshefter. Disse heftene Grethes Hus, selger til både studenter og arkitekter over hele landet. Hvorfor har de blitt en slik suksess? I denne masteroppgaven skriver studenter logg om sine læringsopplevelser, forfatteren driver deltakende observasjon og har også intervjuet arkitekter og tegnere. Teori er tatt fra to hovedtemaer: - Læringsteori og - Teori om bilders og skrift i tekster. Innimellom de mer opplagte konklusjonene (man lærer best av å gjøre oppgaver), kommer mer uventete resultater: De ørlitt slurvete, utålmodige leserne får raskere og bedre læringsutbytte enn de nøyaktige, mer perfeksjonistiske leserne. Bruk av mange instruerende illustrasjoner i farger, med kort forklarende tekst gir også god læring, mener informantene. Illustrasjonene kan også hjelpe på læreprosessen i ettertid, ved at man kognitivt har koplet illustrasjon og problemløsningsteknikk.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Sundfør, Ingolf (for)
  • Forlag/Utgiver

    Grethes Hus AS
  • Format

    Spiral
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2009
  • Antall sider

    137
  • Serienavn

    Grethes hus
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Kom i salg

    14. mai 2009
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788282410038

Kundeanmeldelser

Frakt og levering