Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Familielæring - og andre modeller innenfor flerkulturell opplæring

2008, Pocket, Norsk Bokmål

599,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Denne boka tar for seg ulike tilnærminger til flerkulturell pedagogisk praksis. Redaktørene ønsker å løfte fram nye måter å arbeide på som for eksempel familielæring, et forholdsvis nytt felt innenfor det migrasjonspedagogiske området i Norge. I boka gis det derfor en teoretisk innføring i denne tilnærmingen, og det gis eksempler på hvordan tenkningen kan omsettes i praksis.
I tillegg fokuseres det i denne boka på andre måter å arbeide på i skoler og barnehager som tar utgangspunkt i at minoritetsbefolkningen er ressurser i fellesskapet og der barn/elever/voksne bidrar til utvikling hos hverandre. Eksempler her er elevaktive metoder i arbeidet med nyankomne elever, dialogen som arbeidsmetode, foreldremedvirkning i leksehjelp, samarbeid mellom lærergrupper, samarbeid på tvers av nivåer i utdanningssystemet, bruk av IKT. Boka tar også opp nødvendig kompetanse i en slik elevaktiv og samarbeidende skole og det gis eksempel på hvordan en høgskole møter en ny pedagogisk utfordring, nemlig familielæring.

Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere, bibliotekarer, ansatte i PPT og helsevesen.

Denne boka er gjennomgående ressurs- og løsningsorientert. Den representerer kreativitet, innovasjon, inspirasjon, profesjonalisme, optimisme og glød. Dette er svært viktig å formidle i et felt som ofte preges av problemfokus.
Kristin Skinstad van der Kooij, Førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo i Bedre skole 3/08

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Aamodt, Sigrun (red) ; Hauge, An-Magritt (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2008
  • Antall sider

    258
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Kom i salg

    21. mai 2008
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215012582

Kundeanmeldelser

Frakt og levering