Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Helhetlig skoleutvikling - fra kenguruskole til lærende organisasjon

2007, Pocket, Norsk Bokmål

440,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Denne boka presenterer en modell for helhetlig skoleutvikling. Modellen bygger på erfaringer gjort ved noen av de beste skolene i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Australia og New Zealand. Et fellestrekk ved disse skolene er at de har en faglig og verdimessig forankring: Sånn gjør vi det ved vår skole. Boka viser også at de ulike metoder henger sammen - det er ikke et enten-eller men et både-og. Boka gir bl.a. svar på * Hvordan kan vi arbeide frem et felles, forpliktende verdigrunnlag i skolen? * Hvordan sikre at skolen blir en lærende organisasjon? * Hvordan skal vi komme frem til vårt felles læringssyn? * Hvordan skal vi få til de gode rutinene for systematisk vurdering av skolens utvikling? * Hvordan få til gode metoder og felles kriterier for å vurdere elevenes prestasjoner? Boka henviser til Helhetlig skoleutvikling - Læringsstrategier og utviklingsverktøy. Denne boka inneholder bruksanvisninger og eksempler på mer enn 20 læringsstrategier for elever i alle aldere. Videre finner du skjemaer, bl.a. for medarbeidersamtaler, elev- og foreldresamtaler, elev- og medarbeiderundersøkelser og kartlegging av ansattes kompetanse. læringsstrategier vurdering skolebasert vurdering New Zealand stegark portefølje portfolio Blooms taksonomi tenkehatter de Bono handlingslæring

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Fløgstad, Tom Rune (for) ; Helle, Grete (for)
  • Forlag/Utgiver

    Kommuneforlaget AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2007
  • Antall sider

    233
  • Serienavn

    Helhetlig skoleutvikling
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788244612500

Kundeanmeldelser

Frakt og levering