Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Inkludering av minoritetsspråklige elever i skolen

2017, Pocket, Norsk Bokmål

439,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Hvordan er det å være lærer i en mangfoldig skole? Samtaler med lærere og vurdering av offentlige dokumenter viser at det er behov for mer kunnskap omkring opplæring av minoritetselever. Mange lærere arbeider for å få et godt sosialt klima, og de legger vekt på at elevene skal trives, men strever med å legge til rette for et godt faglig utbytte for minoritetselevene. De etterlyser refleksjoner over verdier, bedre samarbeid og kompetanseheving. Det er nødvendig å drøfte hva inkludering er og hvilke konsekvenser det skal få i opplæringen av språklige minoriteter.
I boka pekes det på at både språklige minoritets- og majoritetselever skal kvalifiseres til å være aktive deltakere i et samfunn preget av mangfold. Det betyr at hele skolen må gjenspeile de verdiene som ligger til grunn for et inkluderende samfunn.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Jortveit, Maryann (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2017
  • Antall sider

    273
  • Serienavn

    Portal akademisk
  • Emnekategori

    To- og flerspråklighet
  • Kom i salg

    3. mai 2017
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788283141184

Kundeanmeldelser

Frakt og levering