Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Klasseledelse

2012, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-3 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp.

Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner.
De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på:
• Lærerens utøvelse av ledelse

• Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd

• Hva er lærerautoritet?

• Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse

• Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 1

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Nordahl, Thomas (for) ; Keeping, David (ill) ; Hemmer, Kirsten Jannike (ove)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Tittel på originalspråk

    Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    61
  • Serienavn

    Dette vet vi om
  • Emnekategori

    Undervisingsferdigheter og -metoder, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Kom i salg

    14. feb. 2012
  • Utgave nr.

    15
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205423138

Kundeanmeldelser

Frakt og levering