Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Kognitiv læretid - undervisningsmetoder som synliggjør læringsprosessene og støtter elevene

2000, Pocket, Norsk Bokmål

150,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
SKRIFTSERIEN KLASSEROMSFORSKNING
Hensikten med denne skriftserien er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskninga belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene.
.
Kognitiv læretid
I dette heftet besøker vi klasserommet til Gørill Svendsen, eller Guro, som hun kalles i studien. Vi får følge Gørill og hennes andre klasse (første skoleår) en høst. Vi får innblikk i hvordan hun i sin undervisning tar utgangspunkt i elevenes erfaringsverden. Vi ser hvordan hun strukturerer undervisningen for at alle skal være med, og elevene trenes i selvstendige arbeidsmetoder. To år senere avlegger forfatteren Janne Madsen et besøk i Gørills klasserom for å se hvilken nytte elevene har hatt av denne strukturerte undervisningen. Det Janne ser to år senere er et klasserom som preges av forutsigbarhet som utgjør en slags ramme for en rekke utfordringer som læreren legger opp for elevene sine.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Madsen, Janne (for) ; Sigrun Gudmundsdottir (for) ; Svendsen, Gørill (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2000
  • Antall sider

    107
  • Serienavn

    Skriftserien Klasseromsforskning
  • Serienummer

    7
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788251916264

Kundeanmeldelser

Frakt og levering