Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Kunnskap i skolen

2010, Pocket, Dansk

355,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Denne boken er et viktig bidrag til diskusjonen om kunnskap i skolen. Her drøftes skolens rolle i utviklingen av kunnskap i det senmoderne samfunnet. Tradisjonelt har denne diskusjonen vært forbeholdt filosofiens domene, og fremdeles er antikkens kunnskapsforståelse grunnleggende når kunnskap og ulike kunnskapsformer diskuteres. Det gjenspeiler seg også i noen av denne bokens artikler, men her blir antikkens kunnskapsforståelse satt inn i en pedagogisk ramme. Kunnskap er samtidig et kjernebegrep i forståelsen av vår egen samtid, ikke minst når det gjelder fremveksten av en digital mediekultur og de utfordringene denne utviklingen stiller skolen overfor. I boken har flere fagpersoner bidratt til å belyse og problematisere kunnskapsbegrepet ut fra forskjellige perspektiver. Den enkelte forfatter har vinklet sin artikkel ut fra sitt faglige ståsted, men innenfor rammen .kunnskap i skolen.. Resultatet har blitt et spennende og variert utgangspunkt som vi håper vil stimulere til en videre pedagogisk diskurs om kunnskap i skolen. Redaktørene Sylvi Stenersen Hovdenak og Ola Erstad er professorer i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Begge leder forskergruppen .TransAction . learning, knowing and identity in the information society. ved samme fakultet.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Erstad, Ola (red) ; Hovdenak, Sylvi Stenersen (red)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Dansk
  • Utgivelsesår

    2010
  • Antall sider

    222
  • Emnekategori

    Pedagogisk filosofi og teori
  • Kom i salg

    20. apr. 2010
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788251925044

Kundeanmeldelser

Frakt og levering