Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Kvalitet i skolen - forskning, erfaringer og utvikling

2009, Pocket, Norsk Bokmål

429,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk

Det fokuseres i dag mye på at vi trenger bedre kvalitet i norsk skole. Men, å vite hva denne kvaliteten består i og hvordan en skal oppnå bedre kvalitet, er ikke så enkelt fordi skolen er en så stor og kompleks organisasjon. Denne artikkelsamlingen tar opp og viderefører debatten om kvalitet i skolen på både det teoretiske og det mer praktiske planet.


Bokens første del har overskriften Om kvalitetstenkning og dens nedslag i norsk skole. Her viser forfatterne hvor sammensatte kvalitetsutfordringene er. Det er nødvendig å ha innsikt i skoleinstitusjonens historiske utvikling, hva forskning internasjonalt kan bidra med, og hvor vi står i den aktuelle debatten i Norge i dag.


Den andre delen heter Om ulike aktører i kvalitetsarbeidet. Forfatterne viser her hvilke dilemmaer skolefolk møter når kvalitetsspørsmålene kommer på dagsorden, men de viser også at skolens mange aktører ikke alltid har full oversikt og den nødvendige kompetanse for å komme med opplegg og ordninger som den enkelte skoleorganisasjon er best tjent med.


Boken er skrevet for skolefolk på alle nivåer, skolelederutdanningene og pedagogikk- og allmennlærerutdanningen.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Aasland, Bjørn (red) ; Bjørnsrud, Halvor (red) ; Monsen, Lars (red) ; Nyhus, Lene (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2009
  • Antall sider

    218
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Kom i salg

    14. jan. 2009
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202286217

Kundeanmeldelser

Frakt og levering