Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Lesing i utvikling - teoretiske og didaktiske perspektiver

2017, Innbundet, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
I Lesing i utvikling presenterer Lise Iversen Kulbrandstad ulike teoretiske og didaktiske perspektiver på lesing. Hun følger utviklingen fra barns tidlige lek med bokstaver til utfordringene med å lese og forstå læreboktekster i skolens fagundervisning. Begynneropplæring, prosessorientert forståelsesopplæring, utvikling av gode strategier i arbeid med lesing på tvers av fag og språklig elevmangfold er sentrale temaer. Alle temaene bygger på en kombinasjon av forsknings- og erfaringsbasert kunnskap. I denne nye utgaven er hovedlinjene og hovedinnholdet fra førsteutgaven beholdt, men teksten er gjennomgående oppdatert ut fra ny forskning og endringer i utdanningssystemet. Noen temaer er tydeligere løftet fram: arbeidet med lesing som del av det nasjonale vurderingssystemet, innsikt om leseforståelse fra ulike forskningstilnærminger og leseopplæring på skolens mellomtrinn. Boka er beregnet på lærerstudenter og lærere og på andre fagfolk og studenter ved høgskoler og universitet som er interessert i kunnskap om barn og unges leseutvikling. Lise Iversen Kulbrandstad er leseforsker og lærerutdanner med allsidig bakgrunn fra grunnskole og lærerutdanning. Hun er professor i norskdidaktikk ved Høgskolen i Innlandet og gjesteprofessor i andrespråksdidaktikk ved Karlstads universitet. Kulbrandstad er tidligere rektor ved Høgskolen i Hedmark (2007 2015).

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Kulbrandstad, Lise Iversen (for)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Innbundet
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2017
  • Antall sider

    325
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Kom i salg

    21. nov. 2017
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245008654

Kundeanmeldelser

Frakt og levering