Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Perspektiver på problembasert læring

2002, Pocket, Norsk Bokmål

409,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk

Forfatterne belyser sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. De presenterer nyere forskning om læringen som finner sted, og gir eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider.

En problemløsende arbeidsmåte, virkelighetsnære oppgaver, læreren som veileder og støtteperson og vekt på studentregulering av egen læring er alle kjennetegn ved problembasert læring. Det gjelder også vektleggingen av samspillet mellom arbeid i grupper og individuelle studier, forelesninger, seminarer og andre arbeidsformer.


Perspektiver på problembasert læring belyser noen sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. Forfatterne presenterer nyere forskning om læringen som finner sted hos den enkelte og i gruppen. De gir også en rekke eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider, og på hvordan miljøer kan bidra til å utvikle innovative arbeidsformer der problembasert læring inngår. Forfatterne ønsker med denne boken å tilby innsikt i arbeidet med problembasert læring og å bidra til en diskusjon som kan styrke utviklingen av denne måten å organisere et studieforløp på.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Lycke, Kirsten Hofgaard (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2002
  • Antall sider

    245
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202212445

Kundeanmeldelser

Frakt og levering