Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Skole og media - kommunikasjon og pedagogikk

2007, Pocket, Norsk Bokmål

415,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Formell og systematisk læring skjer gjennom undervisning i skolen. Skolen gir elevene kunnskap, verdier og livstolkning i samsvar med et fastlagt pensum som er lovbestemt. Læring skjer også gjennom uformell påvirkning utenom skolen, og ikke minst gjennom media. Media sin «parallelle skole» er dominert av underholdning og reklame, med verdier og livstolkning etter fritt valg. Media har en veldig påvirkningskraft i dag. Hva gjør denne verdidualismen med barna i forhold til deres identitet- og karakterutvikling? Dette er bokas hovedtema. Gudmund Gjelsten er teolog og medieforsker. Gjelsten har hatt studieopphold ved Yale University og Fuller Theological Seminary. Han har variert journalistisk praksis og mediepedagogisk erfaring fra inn- og utland. Asbjørn Simonnes arbeider ved avdeling for samfunnsfag, Høgskulen i Volda. Simonnes har Doctor of Ministry graden om barn i risikosona (1996) og PhD-graden om medias innflytelse på barn og unges identitets- og karakterutvikling (2004). Forfatterne har blant annet gitt ut boka Å vekse opp i eit mediesamfunn (1997).

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Gjelsten, Gudmund (for) ; Simonnes, Asbjørn (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2007
  • Antall sider

    255
  • Emnekategori

    Pedagogikk
  • Utgave nr.

    2
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245003154

Kundeanmeldelser

Frakt og levering