Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Steg for steg i praksis - en kasusstudie

2002, Pocket, Norsk Bokmål

185,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Innledning

Metode
Forskningsprosessen
Steg for steg som kasusstudie
Datainnsamling
Utvikling av kategorier

Beskrivelse av konteksten
Steg for steg som verktøy i skolens sosiale læreplan
Utvikling av .vi-følelse.
Den fysiske arenaen og klassen som kontekst

Verktøy
Medierende handlinger med verktøy
Egenskaper ved medierende handling
Avslutning

Språket som verktøy
Høyere mentale funksjoner
Fra språk til tanke
Illustrasjoner: indre tale
Ikke-verbal kommunikasjon
Diskusjon

Transformasjon
Det moralske bakteppet: Transformasjon av opplæringsmateriellet
Fagdidaktisk kunnskap: Transformasjon av Gretes fagkunnskap
Det pedagogiske resonnementet
Diskusjon

Stillasbygging
Den nærmeste utviklingssone
Stillasbygging
Illustrasjoner
Diskusjon

Avsluttende kommentarer

Hensikten med Skriftserien Klasseromsforskning er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskningen belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Heggli, Tone Merete (for) ; Ragnheiður Karlsdóttir (for)
  • Forlag/Utgiver

    Vigmostad & Bjørke AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2002
  • Antall sider

    109
  • Serienavn

    Skriftserien Klasseromsforskning
  • Serienummer

    12
  • Emnekategori

    Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788251918206

Kundeanmeldelser

Frakt og levering