Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Utvikling av skoler - prosesser, roller og forbedringshistorier

2012, Pocket, Norsk Bokmål

369,-

  • Sendes fra butikk – En eller flere av våre butikker har varen på lager og kan sende den til deg!
    Vipps-krav sendes fra butikk. Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • På lagerhos 99 butikker

Det arbeides mye med å utvikle skoler på ulike måter slik at de skal lykkes bedre med de utviklingsarbeidene de går i gang med. Ofte kommer kravet om endringer fra politisk hold.

Denne boka trekker fram sentrale utdanningspolitiske ideer i de siste tiårene. Ved å sammenlikne utviklingen mellom land, særlig Norge og Sverige, viser forfatterne at det fins ulike utdanningspolitiske måter å nærme seg kunnskapssamfunnets utfordringer på. Det er vanskelig å argumentere for at en selv har den eneste rette tilnærmingen.
En skoles forbedringshistorie og kvaliteten på prosessene og rollene ved skolen spiller en stor rolle når den skal i gang med utviklingsarbeid. I sine empiriske studier har forfatterne funnet fram til seks ulike tilnærmingsmåter eller skoletyper for endring. De forklarer hva som kjennetegner hver av typene, hvilke styrker de har, og hvilke særlige utfordringer de står ovenfor. Dette gjør boka praksisnær og spennende.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere, rektorer og andre som er opptatt av skoleutvikling.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Blossing, Ulf (for) ; Nyen, Torgeir (for) ; Söderström, Åsa (for) ; Tønder, Anna Hagen (for)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    148
  • Emnekategori

    Pedagogisk historie
  • Kom i salg

    27. mars 2012
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205406728

Kundeanmeldelser

Frakt og levering